A Valve bejelentette, hogy elkészült a Steam Audio SDK 4.5.2-s verziója, amely a technikai újítások tekintetében nem számít kiemelkedőnek, lényegében csak hibajavításokat kínál, de mégis egy jelentős előnyt biztosít a korábbi csomagokhoz viszonyítva.
Az új kiadás az első teljesen nyílt forráskódú kiadása a fejlesztőkörnyezetnek, amely Apache 2.0 licence mellett érhető el az alábbi GitHub oldalon keresztül. A csomag egyes részei egyébként már korábban is nyíltak voltak, többek között az egyes beépülő modulok, de a teljes megnyitás lehetővé teszi a fejlesztőknek a célirányos fejlesztéseket, így mindenki a saját igényeihez szabhatja a rendszert.
Az előbbi azért fontos, mert a Valve a Steam Audio SDK-t alapvetően úgy tervezi, ahogy a saját fejlesztésű projektjeik igénylik. Ez mindaddig jó, amíg a megírt audiofunkciókat ki tudják használni a partnerek, de ha valami egyedi igény merülne fel, akkor nem volt túl rózsás a helyzet. Mostantól azonban ezek implementálása sem akadály, így jóval szabadabb a rendszer felhasználhatósága, sőt, az így megírt kódok is megoszthatók lesznek másokkal.